čtvrtek 4. dubna 2013

Něco víc o značce L'Oréal

Mezi mé záliby patří, kromě kosmetiky a módy, také jejich historie. Proto jsem si po včerejší recenzi na vlasový olej od L'Oréal řekla, že by nebylo na škodu napsat nějaký ten článek, a v něm Vás trošku zasvětit do vzniku této značky, jak se tím světem protloukala až do dnes. 

V roce 1909 v jednom pařížském bytě, kde jídelna sloužila jako výstavní prostor, a kuchyně jako laboratoř, vznikla tehdy malinká společnost La Société Francaise de Teintures Inoffensives Pour Cheveux (Francouzská společnost pro bezpečné vlasové barvy.), založená panem Eugenem Schuellerem. Takže původním posláním značky L'Oréal byla kvalitní výroba barev na vlasy. 


Schueller chtěl propojit vědu a krásu v jedno, a tak vytvářet výrobky, které ohromí svět. Odhodlaně se pustil do průmyslu, který v té době ještě ani neexistoval a hodlal uspět, čímž plnit vzrůstající potřeby zákazníků. 

Schuellerovi se podařilo najít spojence, skupinu kadeřníků, kteří ho plně podporovali v jeho schopnostech. Měl v úmyslu vyrobit barvy, které by vlasy účinně barvily a navíc je chránily a vyživovaly. Tento vynalézavý a velmi šikovný pán začínal z mála, jeho společnost se postupně rozrůstala, což se týkalo i úspěchů a uznání.
1939 se stalo oficiálním názvem společnosti jméno L'Oréal. 
Na adrese Rue Royale 14 v Paříži měli výzkumní pracovníci přístup k vybaveným laboratořím, díky tomu mohli velmi rychle vytvářet řadu úspěšných kosmetických produktů. 

Během 20. let 20. století společnost vzkvétala a sbírala úspěchy. Dnes se společnost řadí mezi 26 mezinárodních kosmetických značek. L'Oréal oslovila více, než 130 zemí hlavně tím, že zůstává věrná svým počátkům a tradicím. 

Společnost si zakládá na inovacích výjimečnosti a ohledu na individuální kosmetické potřeby. Schueller se zajímal o barvy na vlasy již při studiu chemie. Po studiu se krátce živil jako lékárenský asistent, posléze však založil svou vlastní firmu. Jak jsem se dočetla, společnost zakládal přibližně se sto padesáti eury, což je celkem málo. Tehdy ho jeho nadřízený odrazoval od jeho cílů. Tvrdil totiž, že barvy na vlasy budou v budoucnu tvořit jen velmi malý trh. Tady vidíte, že ne vždy je dobré řídit se radami druhých. Dnes jsou vlasové barvy naopak velmi rozšířeným a oblíbeným produktem. No, ne snad dámy? 

Schueller byl velmi ambiciózní. Inspirovali ho renesanční malíři, hlavně jejich oddanost řemeslu. Schueller o sobě tvrdil, že nejtěžší prací byl pro něho prodej, jelikož byl stydlivý. 
V té době bylo oblíbené dodržovat rodinné recepty a tradiční postupy, čemuž se Schueller snažil vyhnout. Každý přípravek totiž vyráběl na základě pečlivých analýz.
Přelomový a velmi rychlý barvící přípravek Imédia byl uveden na trh v roce 1928 a způsobil revoluci v péči o vlasy. Tím se společnost L'Oréal značně zviditelnila.









V Londýně se každoročně koná světová kadeřnická soutěž Cena L'Oréal Professionel Colour Trophy. Součástí soutěže je kategorie ,,mladý kolorista´´, kde účastník prezentuje své nové nápady ohledně barev na vlasy. 
L'Oréal se snaží, už víc jak sto let, překonávat vlastní hranice, obnovovat a vylepšovat,  právě proto se společnost může chlubit užitečnými a vysoce kvalitními produkty, které dobývají svět. 

Významné produkty:


  • 1909- Auréole- první barva na vlasy Eugena Schuellera.
  • 1925- L'Oréal d'Or- první vlasové barvy vytvářející zlatavý odlesk.
  • 1934- DOP- první šampon bez mýdla.
  • 1936- Ambre Solaire- první ochranné opalovací mléko.
  • 1945- Oréol- první přípravek pro studenou ondulaci.
  • 1954- Berlingot DOP- první balíčky se šamponem na jedno použití.
  • 1966- Récital- první sady pro barvení vlasů doma.
  • 1980- Valenca 3- první vlasová pěna.
  • 1985- Biotherm Homme- ucelená řada pánské péče o pleť.
  • 1995- Revitalift od L'Oréal Paris- pleťový krém, využívající pro-retinol A a Par-Elastyl, pro dosažení zpevňujícího liftingového efektu.
  • 1995- Force C značky Helena Rubinstein- pleťová péče s čistým vitamínem C pro boj se znakem stárnutí.
  • 1996- Fructis od Garnier- řada šamponů s ovocnými kyselinami, které posilují vlasové vlákno.
  • 1999- Antéhlios od La Roche- Posay- první řada pleťové péče, využívající složku Mexoryl XL.
  • 2002- Lancome Absolue- krém proti stárnutí, regenerující kožní buňky.
  • 2008- Cover 5' od L'Oréal Professionnel- pánská barva na vlasy, zakrývající šediny během pěti minut..bez čpavku.
  • 2009- Lancome uvádí Généfique aktivátor mládí, první pleťová péče na trhu, která využívá genetiku.

Schueller klad silný důraz na reklamu. Spolupracoval s jedním z prvních reklamních profesionálů Robertem Guérinem. A proto mi přijde celkem úsměvné, když v tehdejších reklamách zaznívalo...

,,Jste příliš stará...´´ nebo ,,Vzal by si Vás manžel i dnes?

......na místo dnešního sloganu: ,, Vy za to stojíte.´´ Ten vznikl roku 1971 a měl propagovat nezávislost žen.

-Můj názor na L'Oréal je různý a liší se u každého výrobku. Některé produkty mi vyhovují méně, jiné zase více, ale celkově si myslím, že patří k té lepší kosmetice na trhu. A jaký máte názor Vy?



7 komentářů:

  1. super článek :) některé produkty od Loreal mi vyhovují, další zase naopak :)

    http://fashionbynat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek, musel ti dát fakt práci :)
    Mě taky vyhovuje jak co..

    OdpovědětVymazat
  3. skvělý článek!:) Já mám Loreal hodně ráda!:) Mám tam některé výrobky, které absolutně miluju a kupuji si pravidelně:)

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý článek :) Ocenuji tu práci, kterou sis s tím musela dát.

    OdpovědětVymazat
  5. Já toho od této značky ještě moc nevyzkoušela, každopádně ji v drogerii beru jako tu lepší značku :).

    OdpovědětVymazat