středa 12. listopadu 2014

Já a kurz, taková menší povídačka.

Už je to nějaká doba, co jsem se zmínila o kurzu, který mě čeká. Psala jsem o tom, jak se těším a takové ty plány, jak budu psát průběh výuky a poznatky, které mě zaujmou. No jo, kde nic tu nic, po článku o kurzu není ani památky. Věřte, že kdyby bylo o čem psát, psala bych. Všechno se totiž během jednoho měsíce tak strašně změnilo, že jsem si chvílemi připadala jako na kolotoči, který nemá nikdy zastavit...  (z kolotočů se mi zvedá kufr)... takže nic příjemného.

Abych tedy vysvětlila celou situaci, bude potřeba pár řádků, ale snad to nikoho neunudí k smrti. Jak víte (jestli víte), kurz, o kterém jsem mluvila, měl být zaměřen na styling, tudíž všechno se to mělo točit kolem oblečení a celé teorie s tím spojené. Přihlásila jsem se do školy, jejíž ředitelem je umělec v oboru fotografování, vizáže/líčení a také stylu. Jeho práce, která ho na internetu celkem chvalně prezentovala mě zaujala natolik, že jsem neměla důvod pochybovat, že škola je správnou volbou, přece odborník s takovou praxí mě naučí vše pořádně. No jo, bohužel to bylo jinak...

Když nadešel den, kdy jsem měla odjet do Prahy, čekala jsem s přeplněnými taškami na určený čas odjezdu. Přibližně deset minut před plánovanou cestou mi zavolal sám ředitel školy a k mé smůle mi sdělil, že se kurzy ruší. V tu chvíli jsem nebyla schopná zareagovat jinak, než jen všechno odkývat, ale po ukončení hovoru na mě vše padlo a začala jsem o tom všem přemýšlet. Jak je možné, že ukončení kurzu se oznamuje dva dny před započetím výuky? Kdyby mi to řekli o měsíc dřív, měla bych šanci přihlásit se do jiné školy. Vše jsem si tak naplánovala a podřídila tomu spoustu důležitých věcí... a ono to takhle ze vteřiny na vteřinu krachne. Chvíli jsem fakt netušila, co budu dělat... nakonec jsme s přítelem do Prahy jeli, tam si udělali takovou menší dovolenou, po které mělo následovat radikální rozhodnutí, co bude dál. Samozřejmě jsem v hlavě měla neustálý zmatek, tak dlouho jsem si ten kurz a vše okolo plánovala a teď se mám rozhodnout během pár dní?



Nebudu to prodlužovat...
Rozhodla jsem se pro co nejrychlejší přesun do Brna, což šlo celkem fofrem a bez problémů. Dále jsem si tam našla kurz, který mě zajímal... s výhodou, že jsem si sama mohla určit termín a výuka měla být individuální.



Nyní mám kurz z části za sebou a věci, které jsem se dověděla, mi trošku přetvořily názory. Jelikož výuka je zaměřena na vizáž, v hodinách se neprobíralo jen oblékání, ale i vše kolem líčení. Přiznám se, že to mě až tak nenadchlo, a jen jsem se utvrdila v tom, že líčení zřejmě nikdy nebude mým koníčkem. Však za informace, které jsem se dověděla, jsem nesmírně ráda, i když většinou jsem byla nemile překvapená.

Paní, která mě učila, byla strašně super a dalo se s ní skvěle pokecat o všem možném. Kosmetiku a oblékání jsme probraly horem spodem, poradila mi, jak se určuje barevná typologie a jakou barvu bych nosit měla nebo jaké bych se naopak měla vyhnout. Samozřejmě jsem zjistila, že se oblékám do nevhodných barev, což jsem nakonec, ačkoliv nerada, musela sama připustit.
Co se týče kosmetiky, nejvíce mě zaujala část o péči. Probrali jsme různé značky, které na trhnu hlásají patentovanou účinnost a 100% přírodní produkty. Nebudu tady jmenovat ani jednu značku, která mě zklamala, ale jediné co vím, do lékárenských značek už se jen tak přemluvit nenechám. Bohužel, pravdou je, že ti, co se ohánějí nejkrásnějšími a co možná nejpřesvědčivějšími reklamami, často klamou a naopak ti, co tolik vidět nejsou, nám nabízí to nejkvalitnější a často za příznivou cenu. Smutné na tom všem je, že pokud se člověk rozhodne používat kvalitnější kosmetiku, první co ho napadne, zajít do lékárny a to s pocitem, že tam mu dají to nejlepší z trhu. Na koho jiného by se měl takový člověk spolehnout, když ne na produkty z lékárny? Bohužel, i ta léčiva jsou jen o tom, prodat a vydělat co nejvíc.

Teď je trend, kolem kosmetických produktů, kontrolovat složení. Často se soustředíme na složky, jako jsou silikony, různé konzervační látky, umělá barviva, parfemace, škodlivé zhušťovače a já nevím, co ještě. Já osobně jsem se složením nikdy moc neřídila, po pravdě jsem se na zadní etiketu, se záměrem zjistit z čeho výrobek je, nikdy nedívala. Prostě jsem naivně věřila. To se změnilo nedávno, když jsem jen ze zvědavosti hledala škodlivé složky, které jsem vlastně ani nečekala v přírodním krému. Jenže ejhle, složky, které jsem si vyhledala byly v pořádku a opravdu se tvářily jako nezávadné, jenže k mému překvapení, ta jedna složka (která byla nezávadná) se chytře skládala z dalších třech složek a ty už tak dobře nevypadaly... což je další poučení, že firmy klamou a klamou!

Není asi v našich silách kontrolovat všechnu kosmetiku a luštit, zda se tam neskrývá nějaký chyták, ale aspoň se můžeme vyvarovat tomu často nejhoršímu. Na kurzu mi bylo doporučeno vyhnout se těmto složkám: Parafin (alkany), minerální oleje a vosky, Ceresin... obzvlášť, pokud jsou mezi prvními třemi složkami! Špatné jsou hlavně z důvodu, že jsou z ropy, tudíž pokožce nepředávají slibovanou výživu, ale naopak. Vytvoří na pokožce jakýsi film, který ucpe póry, zabrání pokožce v dýchání, kvůli čemu pak dochází k rychlejšímu stárnutí pleti. Zmiňovaný film, neboli povlak umí ale dobře klamat a tvářit se jako super boží. Už se Vám stalo, že po nanesení krému jste slintali blahem, jak krásnou pleť na dotek Vám zajistil? Ano? Tak to je přesně ten účel a málokdo si už uvědomuje, že je to jen krátkodobý efekt, zatímco naše pleť trpí. Pravá a poctivá kosmetická péče v produktech je ta, která léčí nebo pomáhá, ne ta, která udělá falešný, byť hezký dojem. Takže názor, že raději na pleť husí sádlo, než-li chemickou sra*ku, už si začínám osvojovat. Dobré je vědět, že pro takovou přírodní, ale opravdovou péči, nemusíme obětovat polovinu výplaty, ale že se dá najít i cenově dostupná značka, která odvede kvalitnější práci, než ta dvakrát ne-li třikrát dražší.

Na zítřek jsem pozvaná na přednášku přírodní kosmetiky Siberica, hodně těch, co se s kosmetikou už nějaký čas kamarádi, ví oč se jedná, já se však s touto značkou setkávám poprvé a jsem opravdu zvědavá, co se na přednášce dozvím. Po pravdě nemám moc ráda akce typu "my jsme nejlepší a nejúčinější kosmetická značka na trhu, kupte si, kupte si tři za cenu dvou, staňte se členem a šiřte naše výrobky světem... (ať máme co nejvíc zisku)." Pevně věřím, že tak to zítra probíhat nebude a dozvím se pravdu, bez slibů a mazání medu kolem hu*y. Rozhodně jsem otevřená zkušenosti s každou kosmetikou, co upřednostňuje opravdu kvalitní produkty.

Pokud se tu najde někdo, kdo se o této kosmetice rád doví víc, v nejbližší době zde najdete článek ze zítřejší přednášky.

Přeji hezký den :) .



2 komentáře:

  1. Mrzí mě, že ti nevyšel ten kurz v Praze, snad to není žádný podvod a vrátí ti peníze. Děkuji za info o kosmetice, věřím, že bude mnohým prospěšné. Vidím to stejně. Jsem zvědavá, co nám povíš o nadcházející přednášce. Jen tak dál, píšeš pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S vrácením peněz na štěstí nebyl žádný problém, ale i tak mi to přišlo celkem neseriózní jednání, hlavně, co se týče zrušení kurzu tak pozdě.
      Děkuji za hezký komentář, opravdu mě moc potěšil :) :).

      Vymazat